Harry Potter och HIV-risken

Ute på vår lilla paradisö i skärgårn är allt som vanligt och min lilla familj verkar också må bra:

Faster: "Det här vinet är väldigt gott faktiskt."

Pappa: "180 kr på Systemet. 181 med påse. Och vet ni, det fanns nåt vin där som var jättedyrt, det kostade 380 kr, och folk bara kastade sig över det!"

Jag: "Men vad kostade det med påse?"

Syster: "Vet ni, jag var och såg Harry Potter och han kysser en tjej i filmen. Det såg så fånigt ut. De liksom lutade sig fram och deras läppar nuddade knappt varandra."

Pappa: "HIV-risken."

 

Jag har hört att man behöver minst två veckors semester för att riktigt kunna koppla av, men jag tycker inte det stämmer alls i mitt fall. Jag tyckte att jag hade anpassat mig väl till semestern när jag låg och solade på en klippa och var sådär härligt avslappnad och nästan bortdomnad. I alla fall tills jag hoppade högt av chock av att Fröken F hade anlänt till bryggan och började slicka mig våldsamt i ansiktet (nej inte du Frida, utan min lilla grannhund). Men det är ju fint att man är så älskad. Förutom att man blir lite stel i ansiktet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0