Di i maje slimm

Idag var det måndagsmöte på en onsdag. Vår danske medarbetare avgav en intressant lägesrapport. Det enda jag uppfattade var: "Di i maje slimm", vilket jag antar betyder att det är nånting som inte är så bra.

Sedan blev jag adopterad som storasyster till vår receptionist. Tänk att få en lillasyster till bara sådär, vid 27 års ålder, och utan att mina föräldrar vet om det dessutom. Men det känns bra tycker jag. = )

Eftersom det är så jobbigt att jobba när man varit ledig fyra dagar i rad gick jag lite tidigare. Istället drog Åsa och jag ut på vårshopping. Det är alltid mycket intressant, eftersom Åsa hittar saker åt mig som jag aldrig skulle kommit på tanken att prova själv, men som jag sen alltid upptäcker passar mig mycket bra. Idag fick hon mig till och med att köpa en klänning! Ja, ni som känner mig förstår vilken bedrift det är! Återstår att se om jag ska våga ha den på mig... Hehe.

Dagens ordspråk: "Det är mycket enkelt att förstora sina egna problem. Allt man behöver göra är att låta bli att bry sig om andra människor."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0