Att köpa sig en soluppgång

När jag tittade ner på min turkosa tröja hade den plötsligt fått svarta prickar på magen. Jag insåg att jag blödde näsblod. Bara sådär. Den här förkylningen är både lång och märklig. Man vet aldrig vad som kommer att hända.

Idag stod det människor i en lång kö över hela Sergels torg och in i tunnelbanan. Jag hade undrat varför om inte Anna hade nämnt att Kent skulle komma till Åhléns för att signera sin nya skiva. Tänk vad folk utsätter sig för. Stå i kö i flera timmar för att få några små namnteckningar på en skiva. Eller är det att de vill träffa gruppen kanske? Nu bryr jag mig ju inte ett skvatt om Kent så jag köper inte ens skivan utan autografer. Men om min favorit, Sheryl Crow, satt på Åhléns, skulle jag då ställa mig i kö i flera timmar för att få en signerad skiva? Hm. Svår fråga. Nej, förmodligen inte, eftersom hon då inte skulle sjunga något och jag förmodligen heller inte skulle få chansen att prata med henne. För att få se henne uppträda däremot skulle jag nog kunna köa ett bra tag.  =)

Jag har köpt mig en soluppgång. Det var Anna som först nämnde att man istället för väckarklocka kunde ha en lampa, en sorts konstgjord soluppgång, som sakta sakta höjde ljusnivån i rummet. På det sättet skulle man kunna vakna helt naturligt, i tron att det är solen som går upp. Det låter ju helt självklart att detta skulle vara bättre än en elak väckarklocka som piper argt just när man sover som godast. På sommaren vaknar jag så lätt och känner mig helt utvilad eftersom det är så ljust ute, så då borde väl det här kunna ha samma effekt? Jag var i alla fall tvungen att prova för under vinterhalvåret tycker jag att det är riktigt HEMSKT att ta mig ur sängen på morgonen. Jag har inte hunnit plugga in soluppgången än, men jag återkommer med rapport!

Nu ska jag lägga mig i soffan och läsa i nästa Stieg Larsson-bok: Flickan som lekte med elden.

Kommentarer
Postat av: I know

Hur funkade soluppgången?

2007-10-29 @ 17:58:56
URL: http://theythinkiknow.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0