3 timmars influensa, Sing A Long och nytt jobb

När jag kom hem från jobbet idag mådde jag plötsligt väldigt illa och blev dessutom jättetrött. Jag lade mig ner i sängen medan jag pratade med M i telefon och så fort hon hade lagt på somnade jag. Klockan var väl kanske sex. Halv åtta vaknade jag av att det hördes något ljud långt borta. Det ringde. Jag satte mig upp i sängen och sträckte mig efter mobilen. "LM ringer" stod det. Jag antog att det var den där knappen med den gröna luren man skulle trycka på för att svara och satte mobilen till örat. Någon pratade glatt och väldigt fort. Jag uppfattade kanske en tredjedel av vad som sades och försökte mumla något till svar. Sedan försvann personen plötsligt. "Hallå?" sa jag ut i tomheten och började undra om jag hade drömt att det ringde. Sen blev jag yr och sjönk ner i sängen igen. Nu är klockan 22,30 och jag känner mig rätt pigg. Kan man ha tretimmars-influensa? (Det visade sig sen för övrigt att LM faktiskt hade ringt men att hennes mobil lagt av)

Igår bjöd Anna in till tjejkväll med Pizza Hut-besök och inspelning av Sing A Long. För er som inte vet är Sing A Long att musik/underhållningsprogram som går på tv 3. Renée Nyberg är programledare och Claes Malmberg och Sussie Eriksson är lagledare och har med sig två gäster varje gång. Igår var Tobbe Trollkarl och Gabriel Alla kan sjunga Forss i Sussies lag medan Claes hade med sig musikalmänniskorna Rennie Mirro och Hanna Lindblad. Det blev en trevlig kväll och jag åt alldeles för mycket pizza och glass. Det ska bli kul att se hur de får ihop det där fejkade dansnumret där det ska se ut som Renée Nyberg utför ett mycket avancerat dansnummer med Rennie Mirro. Egentligen är det en stuntkvinna som dansar. De fick göra om tagningarna flera gånger för att få ihop klippen där Renée hoppar in när stuntkvinnan gjort sitt. Hon var tvungen att stå i exakt samma position och på exakt samma ställe där stuntkvinnan hade stått för att det skulle gå att klippa ihop sen. Sussie  uppmuntrade Renée att göra rätt:
Sussie: "Tänk attityd! Tänk: Nu du.. ska jag ta dig.. din... din.. bajskorv...."
Renée ( koncentrerat nickande) : "Okej, djupt andetag, tänk bajskorv."
Ja, så kan det gå till på tv-inspelningar. Om du vill gå på en själv eller kanske vara med i ett program kan du kolla på den här sidan. Ett tips bara: Akta dig för "Du är vad du äter." Den där Anna Skipper är livsfarlig...

I morse ringde den nya chefen från mitt gamla jobb (som läsaren med gott minne vet att jag nämnt i tidigare inlägg) och ville att jag skulle börja jobba där så snart som möjligt. Eftersom jag är Manpower-Nissa skulle den nya chefen på mitt gamla jobb diskutera vidare med min Manpowerchef om när detta skulle kunna bli. Detta innebär alltså att jag istället för att sitta och slappa kommer att få jobba stenhårt. Det blir både läskigt och spännande!

Jag skrev till supporten här på blogg.se och berättade för dem att mina läsare har svårt att hitta Kommentarer-knappen. Mina vänner har nämligen påpekat för mig att det är väldigt synd att man inte kan kommentera mina inlägg. Jag har då talat om för dem att det kan man visst! Under länken "Kommentarer" under varje inlägg kan man skriva och klaga eller komma med uppmuntrande hejarop. "Det har jag aldrig sett", säger mina vänner då. Jag berättade detta för tjejen på bloggsupporten och hon sa då att hon skulle göra länkarna nedanför inläggen i fetstil så att de syns bättre. Undrar verkligen om det hjälper. En liten käck knapp skulle jag tycka var mycket bättre!

Idag går mina tankar till min faster som har opererats, min far som har suttit hela dagen vid telefonen och oroat sig och väntat på att min faster ska vakna från operationen, min syster därborta i Utlandet som har blivit av med sin plånbok och M som sitter och pluggar flitigt om grundlagar och förordningar inför sin tenta.

  Nu blev jag lite yr igen. Kanske att influensan varar längre än tre timmar ändå...

image75

Kommentarer
Postat av: Den bittra

Vi ska ta och fixa den där knappen, så alla kan kommentera!! Jag ska prova mej fram redan nu.. så kanske det kommer ett litet script snart! :)

2007-09-28 @ 15:20:13
URL: http://www.annahallberg.se
Postat av: Den ännu bittrare

det är intressant att det står noll kommentarer när jag har skickat ett inlägg!

2007-09-28 @ 15:22:25
URL: http://www.annahallberg.se
Postat av: Annie

Fast nu står det två! = ) Ja, om du lyckas med att göra en knapp vore det ju skitbra!

2007-09-28 @ 15:28:31
Postat av: Scriptfixaren

Här kommer scriptet! Klistra in detta i slutet av din egen text!

action="http://komtillmin.blogg.se/1190925877_3_timmars_influensa_s.html#comment">




PÖSS

2007-09-28 @ 15:44:04
URL: http://www.annahallberg.se
Postat av: Annapanna - igen

Du får helt enkelt fixa en egen hemsida om knappen ska funka, verkar inte gå att lägga in script hos dej alls. Gjorde en länk längst ner under Sing A Long-bilden...

2007-09-28 @ 16:11:25
URL: http://www.annahallberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0