Ord kan ha flera betydelser älskling


Man ska inte alltid tro att man vet vad folk menar. För det är som i den där scenen i SOS Skärgården:

"Det blåser läns. Man säger att båten länsar."
"Läns? Det trodde jag hade med pumpar att göra?"
"Javisst, och Länsstyrelsen utfärdar pumptillstånd. Ord kan ha flera betydelser älskling."

Till exempel har jag flera kompisar som använder förkortningen btw när jag pratar med dem på Msn. Eftersom mina vänner dessutom kommer från olika länder och har olika intressen har jag aldrig nån aning om vad de menar. titta bara:

btw:

Bin Total Weck

 

Bekannte Teilwahrheit

 

Burn The Witches

 

By The Way

 

Booker T. Washington

 

Breast Test Wales


Between

Back To Work

Behind The Wheel

Belasting Toegevoegde Waarde

Bad To Watch

Block Transfer Write

Brothers of the Third Wheel

But That's Wild


Källa: http://www.abbreviations.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0