Feeling sick

Klockan elva vaknade jag av ringsignaler. Det var Journalisten som ringde.

"Väckte jag dig", undrade hon.

"Ja", sa jag.

"Jag trodde du var morgonmänniska", sa hon.

"Ja, det brukar jag vara", sa jag och satte handen för min dunkande panna.

"Kommer du vid tre", undrade hon. Det skulle jag göra sa jag.


När jag tagit mig ur sängen ringde Moms och meddelade att hon och Pops tänkte infinna sig om en halvtimme.

"Jaha", mumlade jag. Då började det ringa på mobilen också. Mitt stackars huvud dunkade extra hårt i protest mot allt oväsen. Det var Miss J som ringde. Hon mådde inte heller så bra efter gårdagen sa hon. När vi hade pratat i en kvart mådde jag riktigt illa.

"Du jag måste gå. Jag måste hinna spy innan mamma och pappa kommer", sa jag. Sen lade jag på och gick direkt ut i badrummet och spydde; gul Bacardi Lemon. Det kommer jag aldrig att dricka mer. En sekund senare ringde föräldrarna på dörren och jag gick och öppnade.

Nu stökar de runt i lägenheten och drar fram en massa saker och pratar och låter.

"Vet ni om att ni låter väldigt mycket", säger jag.

"Har du druckit sprit", säger Pops.

"Förr i världen drack studenterna punsch", säger Moms. "Min pappa brukade säga: Jag ska aldrig mer dricka punsch.. varm.. om morgnarna..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0