Röda tröjor och rosa pantrar

Jag lovade visst att berätta lite mer om min helg och det kan väl vara passande att göra nu, medan jag väntar på att tvätten ska bli klar.


Jag skrev ju att Snipers fotbollstjejer skulle komma till G på fredagen, men det visade sig vara fel, för det var en massa Snipers där, både tjejer och killar som höll på med olika sporter. Måste erkänna att det kändes lite småskumt med alla de där röda tröjorna på dansgolvet. När vi dansade kom det fram en rödtröjad kille och lämnade en liten lapp till oss. Jag tyckte det var ett konstigt sätt att ragga på, men kanske om man lämnar sitt telefonnummer till precis alla på stället, att någon ringer till slut? Nu var det ju inte alls så, utan killen lämnade ut lappar med kontaktuppgifter om man ville vara med i Snipers hockeylag. När jag upptäckte detta gav jag tillbaka lappen till honom. När man är smal och endast 162 cm lång känns inte hockey som den rätta sporten. Jag skulle förmodligen avlida redan på vägen till träningen när jag försökte släpa hockeytrunken till ishallen.


På lördagen gick jag med L på avskedsfest för hennes syster som skulle flytta. Det är nog rätt ovanligt att gå på avskedsfest hos någon man aldrig träffat, men det var trevligt i alla fall. En annan ny bekantskap på festen var drinken Rosa Pantern. Honom vill jag inte träffa igen. Fy vad otäck den var. Jag klarade inte ens att dricka upp den fastän jag inte ville vara oartig mot festsystern som jag ju aldrig träffat men ändå lät mig vara med på sin fest. För er som inte heller visste det innehåller en Rosa Panter bananlikör, mjölk och grenadine. Färgen påminner om min kollega Gullinuttan på jobbet. En mycket godare drink som jag kan rekommendera heter Snowball och innehåller ägglikör, vodka, fruktsoda, limejuice och is.


Oj, nu kan jag inte skriva mer för det är dags att hämta tvätten. Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0