Girl play

Den här filmen är nästan inte en film. Robin och Lacie står på en scen och berättar om hur det gick till när de träffades och om andra saker de varit med om i sitt liv som lesbiska. Mest handlar det om hur deras kärlek växer fram medan de övar in den pjäs som de båda har de två rollerna som älskare i. Man får se små inspelade filmsnuttar om händelserna de berättar om och sedan landar man hos dem på scenen igen. Jag vet inte riktigt vad jag tycker. Kanske just för att det inte riktigt känns som en riktig film utan mer som en intervju av två personer som delar med sig av sina livsöden och levnadsfilosofier.

Det finns delar av "filmen" som är väldigt söta. Ändå gillar jag inte huvudpersonerna nåt vidare. Kanske är de bara inte i min smak. Och du som vill veta om huvudpersonerna är snygga: Nej, inte värst. Det man kan säga är väl att det är mycket äkta och ärligt. Och verkligheten är ofta inte romantisk som en Hollywood-film utan innehåller problem, svåra val och sårade människor.


Jag måste sätta den här filmen sist på min lista. För det är inte en film. Ledsen, men så är det bara.





1. Aimee und Jaguar (Romantisk, vacker, verklighetstrogen och hemsk tysk film om judinna som blir kär i tysk officersfru)

2. Loving Annabelle (Romantisk, vacker, spännande, mycket fin och lite sorglig film utan riktigt slut)

3. Fingersmith (Romantisk, vacker, hemsk, verklighetstrogen engelsk film efter Sarah Waters bok)

4. Desert hearts (Romantisk, vacker film med komma-ut-problem i öknen)

5. It´s in the water (Rolig, romantisk, mycket amerikansk)
6. BOUND (Mycket spännande, sexig, blodig maffiafilm)

7. Imagine me and you (Feelgood-film som omväxlande är riktigt bra och omväxlande lite klichéeaktig)

8. DEBS (Romantisk, rolig, fånig, sexig, parodisk, icke-verklighetstrogen film om skurk som blir kär i motståndaragenten)

9. My summer of love (sorglig film om ensamma flickor som tröstar sig med varandra)

10. But I´m a cheerleader (Helknäpp osannolik film som driver med alla fördomar om homosexuella och könsroller)

11. Kissing Jessica Stein (Smått neurotisk kvinna fascineras av annan kvinna men är det kärlek?)
12. Girl Play (En mycket äkta icke-film)


Kommentarer
Postat av: Malin

Är det ok om jag länkar din blogg ? ^^ tycker det är jättekul att du har med så mkt om hbt-filmer.. :)

sen om du inte har sett den tycker jag du ska se village affair :) och itty bitty titty committee ^^

2008-10-29 @ 08:47:16
URL: http://elisabetsofia.blogg.se/
Postat av: Annie

Såklart. =)

Ska kolla upp de filmerna. Tack för tipsen!

2008-10-29 @ 08:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0