Bäst och sämst i helgen

Tänk att man kan få träningsvärk bara av att gå. K och jag knallade runt halva Stockholm i helgen. Det var ju så skönt ute! Men nu är jag trött och öm i fötterna, i knäna och i låren.

Bäst i Stockholm den här långhelgen blir Solstugan. De har såna mumsiga halloumiburgare och det är så skönt att sitta ute på terrassen i solen. Hermans var vi också på. Det var väl rätt ok, men maten är inte lika god.

Sämst då? Ja, maten på Skansen var verkligen inte något att hurra för. Underligt att de inte har fler matplatser när det kommer en sån väldig massa människor dit. Köerna ringlade sig långa och maten tog slut. Och varför har de bara varmkorv och pannkakor på papptallrikar? De borde satsa på en riktig fin restaurang med god mat tycker jag, för oss som inte vill stå i jättelång kö och som inte medför några skrikande barn. Ja, kanske de kunde bygga en barnfri restaurang? Eller är det diskriminerande tro? De kan få bygga en restaurang för bara barnfamiljer och en för övriga.

En annan besvikelse i helgen var filmen Dinosaurier på Cosmonova. Jag undrar varför de valt att göra den filmen i 3D. Man hade ju förväntat sig att få se en film om dinosaurier som skuttade runt, men istället var det arkeologer som åkte i dammiga jeepar och låg på mage i öknen och borstade fram ben. De stackars småpojkarna (och K) som längtade efter dinosaurier blev rätt snopna.

Apropå film försökte vi oss i helgen på filmen Petra von Kants bittra tårar. Jag tror vi orkade se en kvart innan vi höll på att somna. Det får bli ett nytt försök en annan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0