Coola mamma loggar in på Facebook

När man vaknar en novembermorgon och det är mörkt och kallt ute kan man slå upp mammas reseprogram och se vad hon ska göra idag: Jaha, hon ska göra en utflykt med båt runt Godahoppsudden och titta på sälar innan hon ska upp på ett berg med platt topp och äta lunch bland molnen.

Min mamma är i Sydafrika. Pappa ville inte åka med så hon tog en kompis med sig istället. Nu tuffar de runt därnere och tittar på saker. Igår fick jag ett vykort med afrikanska pingviner på och idag loggade mamma in på Facebook för att meddela att solen går åt fel håll och att maten är god och människorna mycket vänliga.

Lite lustigt är det, att mamma vill ut och resa och skriver saker på Facebook, medan pappa helst sitter hemma i soffan och löser korsord, inte vet hur man använder en mobiltelefon och kallar microvågsugnen för Aset. Men de passar ju så bra ihop ändå.

Jag undrar hur jag själv kommer bli när jag blir gammal. Blir jag som mamma eller som pappa? Eller kanske något mellanting? Det återstår att se!

Kommentarer
Postat av: Nina

Mina föräldrar är olika på samma sätt...förutom att de inte alls passar ihop....eller ens gillar varandra...

2010-11-12 @ 18:33:03
Postat av: Annie

Det var ju värre. Men man får väl anta att de har gillat varandra någon gång eftersom du finns. =) De flesta människor verkar växa ifrån varandra någon gång i livet. Det är nog ganska unikt, att kärleken varar för evigt. Men om man har tur kanske man hittar flera kärlekar i sitt liv. =)

2010-11-13 @ 11:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0