Mammans hemkomst

Ojoj, vad mycket Moms berättat för mig nu. Hon är alldeles lycklig efter allt hon upplevt. Jag känner mig lite avundsjuk faktiskt. När ska jag få se allt det där? Även om hon har berättat mycket så är det fortfarande många detaljer som fattas. Som det här med strutsridning: Om man vill rida på en struts så måste man först binda för ögonen på den så den håller sig lugn. Sedan kan man kliva på och hålla sig i vingarna. Man styr genom att dra den i halsen. Men.. hur får man egentligen på den en ögonbindel till att börja med? Det här måste följas upp.

Moms har racat genom djungeln i jeep med en galen ranger som körde över stock och sten i en rasande fart och sett lejon, leoparder, elefanter, noshörningar, flodhästar, schakaler, bufflar.. Ja, en massa häftiga djur. Hon har åkt på valsafari och sälsafari...

Så konstigt det måste kännas att komma hem till Sverige igen. Att stiga ur planet under en novembergrå himmel och huttra lite i blåsten. Det farligaste djuret i sikte består av en skata som undersöker en papperskorg.

I morgon ska jag hem till Moms och hjälpa henne att föra över fotona hon tagit till datorn. Det ska bli mycket spännande. På sin förra resa hade hon fotat människor med ryggen mot kameran som stod framför en buss. Tydligen var landskapet bakom bussen helt fantastiskt och människorna mycket trevliga, men det framgick liksom inte i bilden. Denna gång har jag givit henne tydliga instruktioner: Du skall icke fota bussar, du skall fota landskapet omkring dig och du ska fota alla människor framifrån. Hon säger att hon tror hon lyckats bättre denna gång. I morgon är det upp till bevis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0