Vintertiden hej hej

Jag är inte så sugen på kyla och mörker just nu. Med mig vore det helt okej om vi hoppade över vintern helt och hållet och gick direkt på våren. Men i söndags fick jag i alla fall tillbaka min stulna timme. Alla verkar dock inte ha totalkoll på vad som egentligen gäller med den här timmen som ska vridas fram och tillbaka.

Annie: Det är ju trevligt att det blir ljusare på morgonen. Tyvärr blir det ju mörkt tidigare också, så det känns som natt när man ska gå hem.
Kollega 1: Nej, det blir ju ljusare på kvällen också.
Annie: Öh.. Nej, det blir ljust på morgonen men mörkt på kvällen.
Kollega 1: Nej, för man får ju gå hem tidigare.
Annie: Haha. Ja, det vore ju skönt. Gör det du...

Jag berättade också för syster om kollegans tankar.
Syster: Härligt! Förmodligen blir man ledig på fredagar också.
Annie: Och får en veckas extra semester.
Syster: Ja, det tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0