Check!

Måndagsträning: Check. Middag: Check. Varför säger jag Check? Det är ju engelska. Måndagsträning: Kryss. Öh.. Bock? Avklarat? Äh, jag börjar förstå varför man säger Check....

Jag har inte mycket att dela med mig av till er idag. Jag tänkte bara säga att jag tycker det är roligt att ha en mailkompis. När man var liten skulle man ha en brevkompis, men brev är det ju ingen som skriver längre. Och mail har också sina fördelar. Även om det är hur charmigt som helst att hitta ett handskrivet brev på dörrmattan så går mail mycket fortare att skriva. Man kan då skriva långt och ofta och man behöver inte alls vänta lika länge på svar som när man skickat ett brev. (Det beror i och för sig på vem man skriver till...)

Min kompis Spåkulan på Facebook informerade mig idag om att jag fryser om händer och fötter men att jag har ett varmt hjärta. (Det stämmer åtminstone det där med händerna och fötterna...). Sedan sa den att jag snart skulle få en varm famn som höll om mig också. Det tyckte jag lät bra så det berättade jag för min syster. "Hur ofta säger den där Spåkulan några negativa saker", undrade hon. Men då! Aldrig förstås. Det är ju därför jag gillar den så mycket.

Nu får man sova! Nattinatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0