Vad flatig jag är!

"Bifoga ett representativt urval av texter" står det i platsannonsen. Jobbet jag är intresserad av handlar nämligen om skrivande. Jamen, det bör väl inte vara något problem tänkte jag, så mycket som jag skriver! Men det var när jag började leta igenom texterna för att hitta något användbart som jag insåg det: Vad flatig jag är!

Praktiskt taget allt jag skriver har någon lesbisk anknytning. Inte för att det är något fel med det, men jag är inte en sån där person som presenterar mig som "Hej, jag heter Annie och jag är lesbisk!" Men om jag nu skickar in mina texter till det här företaget så är det exakt vad de texterna säger. Och just när man söker ett arbete så brukar ens sexuella läggning inte vara det mest intressanta för arbetsgivaren. Men sista ansökningsdagen är på tisdag så om det ska bli någon ansökan måste den postas i morgon. Och den måste göras klar idag. Därför kommer rekryterarna på det här företaget mötas av bland annat en lesbisk novell när de öppnar mitt kuvert. Lite roligt ska det bli ändå, att se hur de reagerar. =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker att det låter hur bra som helst! Skulle lätt uppskatta en sådan ansökan som arbetsgivare. Fast så är jag visst lesbisk också...

2010-10-12 @ 22:55:38
Postat av: Annie

Perfekt. Vad har du för jobba att erbjuda? =)

2010-10-13 @ 09:45:47
Postat av: Anonym

Spännande, hoppas du får det! Vad är det för lesbisk noveller du skriver? Kan du inte publicera dem på bloggen?

2010-10-14 @ 07:26:58
Postat av: Annie

Nej, de passar sig inte riktigt här. =)

2010-10-14 @ 15:29:52
Postat av: Anonym

Gillar du dessutom att baka? ;) Allt jag har att erbjuda i jobbväg är på ett café. Men jag kan ju komma ihåg dig när jag behöver en ekonomiansvarig... Någon som sjunger jazz vore nämligen klockrent inne på vårt lilla kontor!

2010-10-24 @ 21:00:09
Postat av: Annie

Hej okända person!



Jag ÄLSKAR att baka! Jag har dessutom bestämt mig för att starta ett eget café en dag. Jag ska bara vinna mina miljoner på Lotto först, så att jag har råd att starta det...



Nån som sjunger jazz.. jo, fast jag måste erkänna att jag nog sjunger mer pop och schlager egentligen. Är du en jazztjej? =)

2010-10-25 @ 21:38:54
Postat av: Josefin

Haha, jag tänkte närmast på det du skrev om din kollega och jazz. Tyckte att det var kul, skulle gärna ha någon på mitt café som sjunger "A Tiscet, a Tascet" bakom kulisserna. Eller, för all del, en popsångerska skulle vara helt okej det med.



Och se där! Kanske är du som klippt och skuren för ett bak- och sångjobb på mitt café? ;) Det finns dock i Norrland, så kanske blir det till att pendla. Alternativt så får du konsultera mig, så öppnar vi ditt alldeles egna fik där du bor!

2010-10-26 @ 03:00:33
Postat av: Annie

Det var ju ett flott erbjudande! Norrland är lite långt bort jo, men jag kontaktar dig för konsultation när jag vunnit mina miljoner. Eller kan man öppna café utan att ha miljoner? Hur gjorde du? =)

2010-10-26 @ 21:53:27
Postat av: Josefin

Tänk att det kan man! Mitt fik har fått sin själ genom en massa andra hands-fynd från 20- till 60-tal (miljövänligt, etiskt riktigt, personligt och dessutom roligt). Och renoveringen fixade jag, vänner och familj (lite som att föda en bebis - mycket slit men också något alldeles särskilt att se tillbaka på). Maskiner kan med fördel också köpas begagnade till mindre än halva nypriset. Min budget låg på 150 000 med inventarier och allt. Så miljoner är inte nödvändiga, men väl trevliga... Berätta om dina cafédrömmar!

2010-11-01 @ 22:14:18
Postat av: Annie

Imponerande att du lyckats fixa allting på bara 150 000! Men det är nog svårt i Stockholm är jag rädd, där varje kvadratcentimeter är åtråvärd. Jag kan tänka mig att ditt café är riktigt fint om du fyllt det med andrahandsfynd. Jag trivs bäst på "gammeldags" caféer som har lite personlighet, så om jag hade ett eget skulle jag också vilja ha det så. Jag skulle dessutom vilja ha böcker på mitt café, för böcker är väldigt trevligt tycker jag.

Jag älskar också att baka, så jag skulle vilja ha mycket gott hembakt. Det som underlättar med att ha miljoner tänkte jag, är att slippa oroa sig. Då skulle man inte behöva tänka på att försäljningen är för låg i början, eller jobba sönder sig för att man inte har råd att ta in hjälp. Ja, det finns som sagt trevliga sidor med att äga miljoner. ;)

2010-11-02 @ 07:24:08
Postat av: Josefin

Absolut, visst vore det trevligt och en väldig trygghet att ha några miljoner på fickan. Det har du alldeles rätt i. Särskilt i en bransch som denna, det sägs nämligen att just caféägare har den sämsta timlönen av alla...



Men med några miljoner på fickan skulle det kanske inte göra något. För det är ett av de roligaste jobb man kan ha! Särskilt om man har ett så pass personligt ställe som vårt, där man skapar så nära relationer till stammisarna att man aldrig missar att de klippt sig. ^^ Jag tror faktiskt att du skulle gilla mitt café! Vi har en "bokbytarhylla" där gästerna kan låna böcker som de vill, och uteslutande hembakat. Säg till om du vill komma på studiebesök när miljonerna har börjat rulla in, så bjuder jag på sju sorters kakor! Eller om du bara är sugen på en utflykt uppåt. Då sätter jag på kaffet. :)

2010-11-03 @ 22:41:47
Postat av: Annie

=) Det låter verkligen som ett café jag skulle gilla! Tack för det trevliga erbjudandet. Har du kanske någon profil på Qruiser Josefin? Så jag vet vart jag ska höra av mig när lottovinsten kommer?

2010-11-04 @ 08:26:16
Postat av: Josefin

Ja, du hittar mig genom tingeltangel på Qruiser. :)

2010-11-07 @ 19:25:57
Postat av: Josefin

Just det, kom att tänka på en sak. Måste rentvå min Qruiser-profil lite. Grejen är att jag läser konstvetenskap i höst i Umeå. Caféet står fortfarande kvar och frodas, och är fortfarande mitt, i Örnsköldsvik, där jag bott sedan caféet öppnades. Så jag är inte dikt och förbannad lögn, bara så att du vet. :)

2010-11-07 @ 20:32:59
Postat av: Annie

Konst nu också! Du verkar vara en sån där människa som gör allting på en gång. =)

2010-11-07 @ 21:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0