Fredag

Den första dagen jag jobbade denna vecka var även den sista. Låter det skönt tycker du? Det kunde det ju ha varit, men det var på grund av sjukdom jag tvingades stanna hemma nästan hela veckan och när jag låg i soffan och hade ont i varenda led i kroppen medan yrseln gjorde att jag knappt orkade se på tv, just då hade jag tusen gånger hellre jobbat.

Men idag gjorde jag alltså comeback! Det var bara några stycken inne på kontoret. Jag försökte jobba stenhårt. En tjej hade dock med sig sin son. Han hittade mig direkt förstås. Jag misstänkte det. Jag utsätts alltid för alla barns lekar av okänd anledning. Som tex: 

"Vet du om att den här knappen kan höja och sänka ditt skrivbord? Titta: Vrrrrrrrrrrrrrr, vrrrrrrrrrrr, vrrrrrrrrrrrr"

eller:
"Titta, i den här kan man mosa papper. Jo, titta."

eller:
"Jag kan dra i ditt passerkort såhär långt. Sen kan jag släppa. Scchving - pang! (Jätteglad) Gjorde det ont?"

Nu är jag hemma och pustar ut. Jag går runt och bara hemmapysslar lite iklädd gröna klackskor. Om gröna klackskor nödvändigtvis hör ihop med hemmapyssel? Nej, men jag måste gå in dem innan jag ska gå på bröllop i dem. Det är som att vara i ett helt nytt hem när man är tio centimeter längre. Nej, nu ska jag packa lite, för i morgon bär det av ut i skärgården!


Kommentarer
Postat av: mysan

hej allt bra?

2011-06-05 @ 02:53:42
URL: http://myedenvad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0