Eurovision song contest

Sådär ja. Nu är jag bänkad framför Eurovisionen och fyller som vanligt på detta inlägg allteftersom. Los geht´s!

21:08 Stefan Raab öppnar med Lenas vinnarlåt Satellite från förra året i glad jazzversion men jag måste nog säga att jag gillar orginalet bättre.

21:15 Finsk pojke med gitarr i armhålan vill rädda planeten. Han sjunger helt ok dock.

21:18 Nu ska Bosnien och Hercegovina framträda. Dino som sjunger har tydligen Eva Dahlgren som favoritartist. Så sött. Och vilka käcka små skutt han gjorde plötsligt. Det svänger mer och mer det här.

21:23 Danmark framför tråkig låt med tråkig text. Sångaren har försökt kopiera tvillingarna Jedwards frisyr men det hjälper inte.

21:27 Litauen verkar ha årets disneylåt. Det finns alltid en disneylåt. Oh, nu använder hon teckenspråk! Det är nästan som på schlagerkvällen på pridefestivalen! Om vi bjuder in henne kan teckentolken gå på rast under hennes nummer.

21:31 Oj, så pinsamt. Den ungerska sångerskans klänning verkar ha fastnat i trosorna när hon var på toa. Att ingen sa nåt innan hon gick på scenen.

21:35 Om Jedward tittar åt sidan ser han bara sin brors hår pga höga axelvaddar.

21:40 Sveriges bidrag är åtminstone snyggt även om bosniska Dino kanske inte tycker texten lever upp till Eva Dahlgrens nivå.

21:44 Vilken tur att vi inte skickade the Moniker till Eurovision. Estland går ju också nerför en gata i sin låt!

21:47: Greklands bidrag är som Eurovision var förr i världen. Tråkigt och obegripligt. Kan någon hämta in Eric Saade igen?

21:50: Har ryssarna samma danssteg som Eric Saade? Varför då tro? Men låten var trist.

21:55: Nu har man tydligen lagt in en mellanakt från någon opera. Nähä, det är visst Frankrikes bidrag!

21:58 Så oitalienskt det italienska bidraget är. Det är som ett nummer ur en amerikansk jazzmusikal.

22:06 Schweiz har en vers med ingen refräng. De glömde visst den. Nu glömde hon texten också och kör med Nananana. Men det går ju också bra.

22:09 Blue sjunger för Storbritannien. Den här låten är tydligen livsfarlig enligt experterna.  Jag tycker den var rätt trist.

22:14 Jag undrar om moldaverna tar sig själva på allvar eller om de bara skrattar åt oss som tvingas se på dem.

22:17 Taken by a stranger eller taken by Lena? Man får väl bestämma sig tycker jag. Lena sjunger fint. Det är som en blandning av Amy McDonald och Dolores o Riordan.

22:22 Eloise! Nej men vänta, det där är inte Arvingarna! Från Rumänien? Så oväntat.

22:25 Den österrikiska sångerskan sjunger mycket vackert, men hur går melodin? Jag fattar inte. Än hit och än dit går det. Det här är inte direkt något man kan nynna på efteråt...

22:30 Han försöker få tag på henne men missar hela tiden. Kanske har han glömt sätta in linserna. Åh, nu lyckades han till slut. Det var ju för väl.

22:34 Slovenien har hyrt in Xena the warrior princess. Coolt.

22:39 Det är fint att den bortgångnes vänner framför hans bidrag, men låten var inte så jättekul. Och slitna jeans är inte så värst eurovisionfestligt.

22:42 Spaniens bidrag är en parodi på Spanien. Ironi på hög nivå.

22:48 Den ukrainska sandkonstnären som ritar på skärmen är hur duktig som helst. Men låten kommer jag inte att minnas.

22:53 Annika Lantz säger att hon blev hypnotiserad av sångerskans örhängen. Jag håller med. Låten var ingen höjdare.

22:54 Sista låten. Georgien. Jag är trött och låten är trist. Oj, nu blev det skränig rock också.

Men nu är det slut! Tänk vad tiden gått fort och vad mycket vi gjort, men nu är det slut för idag!

Vad gillar jag nu bäst.. jag tror jag gillar Bosnien och Hercegovina bäst. Ja, det är alltså bara ETT bidrag. Vill bara förtydliga. Vilka var mer ok.. Slovenien, Tyskland, Ungern.. Ja, jag nöjer mig med dem.

00:18 Jag är fortfarande vaken! Och Sverige ligger tvåa i rösträkningen för tillfället. Hur det än går får man väl säga att Eric kommit undan med äran i behåll.

00:23 En tredjeplats för Sverige! Klart godkänt! Nu får vi sova! Goodnight, dix points.

Kommentarer
Postat av: Nina

Såg schlagern i ett sömningt töcken men nästa år så ska jag hoppa skiten och BARA läsa din summering. Klockrent! Looooova att du återkommer nästa år med en summering....

2011-05-17 @ 21:03:35
Postat av: Annie

Förmodligen skriver jag medan jag tittar även nästa år. =)

2011-05-18 @ 21:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0