Måndag kväll och en trött Annie

På mitt jobb har jag idag suttit i möte hela dagen. Det sades saker som jag inte förstod mycket av och människor använde vartannat ord svenska och vartannat engelska och varvade detta med allehanda tekniska uttryck och för mig okända förkortningar med mellan tre och fem bokstäver.

Efter den upplevelsen gick jag iväg till excelkursen. Till min stora lättnad kände läraren inte igen mig, eller kunde åtminstone inte identifiera mig som Upprorsmakaren ( se tidigare inlägg). Han inledde lektionen med att i tio minuter berätta om vad bra det var att någon uppfunnit en stickkontakt som hade en böj på sig, så att inte kontakten lossnar ur uttaget när man snubblar på sladden. Jag sade ingenting utan satt snällt och log.

Trevliga nyheter är att jag hittat tre personer som kan tänka sig att läsa min bok. Ja, de erbjöd sig faktiskt alldeles frivilligt. Panelen består av ett styck litteraturvetare, ett styck journalist och ett styck barnskoförsäljare. Är det inte ett förträffligt urval så säg?

Nu dags för små anniesar att uppsöka snarkelådan, som ett gammalt ex brukade kalla den. Godnatt däute, var ni än är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0