Jämställdhet

Jag börjar undra om Sverige är så jämställt egentligen?

På byrån där jag arbetar är alla mina kunder män. Deras fruar hjälper ofta till lite på nåt hörn i männens företag men är annars något som mest liknar hemmafruar. Männen drar in pengarna åt sin familj och köper presenter till sina fruar (och försöker ofta få in kvittona i företagets redovisning, helt förgäves eftersom jag plockar bort dem direkt.)

Nåja, det verkar ju som att både männen och fruarna är nöjda med detta upplägg så då är det väl inget fel med det. Själv skulle jag dock aldrig klara av att sitta hemma medan någon annan försörjde mig. Dels skulle det få mig att känna mig värdelös och dels tycker jag det verkar väldigt tråkigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0