Change is happening in your life

R är en mycket vänlig och öppen person, och det riktigt lyser om henne. Därför börjar främmande människor alltid prata med henne på stan. R är också ganska skarpsynt och genomskådade mig direkt. Vi satt på en kinarestaurang och hon tittade på mig:
"Du känner mycket, eller hur", frågade hon.
"Ja", svarade jag förvånad.
"Det ska du vara glad för", sa R.
"Jaså?"
"Ja. För även om du blir väldigt ledsen ibland, så får du också uppleva och känna saker som vissa människor aldrig får."
Jag begrundade detta. Kanske har hon rätt. Kanske är det ändå en bra deal. Tänk om jag inte föll sådär hårt så att jag glömde allt annat och bara tänkte på Henne. Tänk om jag aldrig blev sådär jättekär så jag blev alldeles varm inuti och kände som om jag skulle lätta från marken. Om jag istället gick omkring och aldrig var ledsen men aldrig heller sådär otroligt lycklig och aldrig brydde mig om någon annan än mig själv. Vad tråkigt det skulle vara.
Servitören kom in med våra lyckokakor och jag öppnade min:
"Change is happening in your life, so go with the flow." Kände mig nöjd med det. Kom ni bara förändringar. Jag bangar inte. = )

image34

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0