En eeeeevigheeeeeeet...

Ja, sån kändes denna måndag! Jobb hela dagen och sen kurs hela kvällen! Excelkursen var dessutom riktigt hemsk idag: Vi satt och knappade in olika villkor och såg vad som hände om(och(och(A11>=3;B11);(eller(E11>=3;F11>=3)). Efter 1,5 timme var jag mycket led på detta och började surfa runt på nätet. Plötsligt hörde jag lärarens röst bakom mig och klickade snabbt ner Brudens blogg.
"Går det bra?", undrade han.
"O ja", sade jag glatt och hoppades att han inte skulle titta alltför noga på min skärm där jag inte skrivit in det senaste villkoret han hittat på om vilken momssats man fick skriva in och vilken som ej var tillåten. Men han gick  vidare och jag klarade mig.

Sedan kom vi in på dagens väsentligheter, som att Boris Jeltsin förmodligen dog av chocken när han hörde att Lars Leijonborg avgått. Och sedan tyckte min lärare (som ni som läst min blogg tidigare vet att han har rätt svårt att hålla sig till ämnet) att vi borde lära oss varför man i USA har 7 min fördröjning i TV:
"Det kom till i Tyskland efter att en programledare skjutit sig i direktsändning. Om man lägger in 7 minuter hinner man nämligen klippa bort eventuella obehagligheter."
"Då får man hoppas att inte två personer skjuter sig i samma program", slapp det ur mig innan jag hann bita mig i tungan. Som tur var uppfattade läraren inte detta som någon sarkasm utan som ett faktum:
"Ja, man kanske borde lägga in 15 minuter istället", sade han tankfullt. Jag andades ut och bestämde mig för att inte öppna munnen mer under resten av kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0