Mer mer, jag vill ha, mer mer, ge mig, mer mer!

"Näpp, nu åker jag ut i skärgårn å badar med mina barn", sa jag till chefen. Han skrattade eftersom det var precis samma sak som han själv hade sagt när han smet från jobbet redan kl 14 dan innan.
"Jaså, när skaffade du dem", undrade han.
"Ja, det kom lite hastigt på", sa jag.
"Och när kommer du tillbaka?"
"På måndag."
"Jaha", sa chefen bara och jag gick ner till Strömkajen och hoppade på båten ut till landet. Det var i onsdags och nu är det lördag. Har hunnit sola, bada och läsa om den "bra feta kvinnan" Mma Ramotswe i Damernas detektivbyrå och om psykopatiska kidnappare i Djävulens fjäder av Minette Walters. Ni som nu minns att jag lovat att läsa varannan klassiker inser nu att jag har fuskat och.. ja, jag erkänner. Det bara blidde så. Men nu har jag i alla fall börjat på Jane Eyre av Charlotte Brontë.

Jag åkte hem i morse i Mormor (den lilla röda bil som tillhört just min mormor) medan Diana Ross uppmanade Snoopy att hänga i och solen stekte på taket. Jag hade gärna stannat en dag till men jag hade ju faktiskt en frisörtid och mitt hår såg hemskt ut. Nu är det kort och svart och spretigt och jag känner mig nöjd.

Nu tänker jag säga något riktigt oorginellt: Jag älskar sommar, jag älskar skärgård och jag älskar sol. Sorry, men jag var bara tvungen. = ) Puss på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0