Pridetorsdag


Det är konstigt. Jag är 28 år gammal, men vissa saker är precis likadana som när jag var femton. Som när man träffar människor som är sådär otroligt fascinerande och förtrollande. Då kan det bli totalstopp i huvudet.

Idag är det torsdag och mitt i Pride-veckan. I måndags invigde vi veckan hos Miss J med alkoholhaltiga drycker, Super Mario-spelande och Buzz musikfrågesport. På tisdagen blev det  lunch med mina gamla Düsseldorf-kompisar och Pride-fotboll och igår öppnade Parken så då gick vi dit en sväng innan det var dags för födelsedagskalas hos Frida och Miss Gay Sweden.

När vi gick runt i parken provade miss F både klättervägg och judo medan jag snällt fick stå bredvid och titta på med mitt onda knä. Men bågskytte vågade jag mig åtminstone på.  = )

Miss F hade en superbra fest och Miss J hade tagit med sig roliga norrlänningar som berättade historier så jag bara satt och gapskrattade hela tiden. De visade sig också vara bra på att charma stockholmsfientliga taxichaufförer och därför kom vi fram till Kolingsborg utan större problem fastän det tagit oss sån tid att få in alla i taxin. När tävlingen avgjorts och vi dansat en kvart kände jag mig rätt borta. Vet inte om det berodde på överdos av tankar i ett för litet huvud eller om man inte ska blanda alkohol och smärtstillande...

Idag vaknade jag halv åtta, efter 4 timmars sömn, och kunde inte somna om. Idag blir det nog ingen utgång för mig. Ska äta lunch med en kompis och middag med några vänner till familjen och sen ska jag försöka hinna till parken innan all schlager tagit slut. Hoppas det lyckas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0