"Tjena. Läget? Du, Pridefestivalen är verkligen en bra grej. Och vad hemskt det är med hatbrott."

Kära bloggläsare, idag tänkte jag berätta om mina upplevelser på tv-inspelningen igår. Programmet heter "Fråga Olle" och går på kanal 5. Jag vet inte om det fanns någon slags intention någonstans att sexfrågorna verkligen skulle besvaras eller om allt bara var på kul. De flesta av de frågor som tittarna hade skickat in fick i alla fall inte några seriösa svar. Fast jag tror inte frågorna var särskilt seriöst menade heller. Det var skumma saker som: "Jag flashar mig för grannarna, är det normalt?" och "Min kille är för kort, vad ska jag göra?" Frågorna "besvarades" först av de två inbjudna gästerna som var två B-kändisar och sedan av Olle. En fråga som Olle faktiskt gav ett riktigt svar på var om man fick fråga sin kompis om han var homosexuell. Olle menade att man inte skulle fråga kompisen utan vänta tills kompisen själv kände sig mogen att berätta. Istället skulle man visa sitt stöd genom att säga saker som visar vad man står, t ex nämna något om Pride-festivalen eller säga hur hemskt man tycker det är med hatbrott eller något liknande. Ja, det var väl ett helt okej råd tycker jag. = ) Sedan gjordes ett test där man skulle se vilka saker som kan hjälpa till att kåta upp folk. Man hade ett antal testpersoner som fick prova olika saker: äta ostron, lukta på erotisk parfym, äta något naturmedel, se på porrfilm eller prata med "Kåta Linda" på nån telefonsexlinje. Det sistnämnda menade man var det enda som fungerade. Vill passa på att påpeka att våra skratt och applåder spelades in för sig så om ni ser mig sitta och gapskratta i tv åt något jättekonstigt eller tråkigt så vet ni varför. = )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0