Annies råd till blyga dejtare

"Äsch, dejter är inget att bli nervös över", sa jag till min kompis som klagade på sin blyghet.

"Men en del tjejer är så himla snygga", tyckte kompisen.

"Äsch, tänk på att de går på toa precis som du och jag", försökte jag. "Dessutom har de ingen aning om att du tycker att de är snygga."

"Ska jag tänka på att de går på toa?!"

"Ja, de är inga övermänniskor bara för att de råkar se bra ut. De har också fel. Och kanske tycker de att du är jättesöt och är precis lika nervösa som du."

"Har aldrig tänkt på det så.."

 "Jomenvisst. Det är precis samma sak som med anställningsintervjuer."

"Anställningsintervjuer", upprepade kompisen oförstående.

"Ja, det har liksom inte nåt att göra med hur bra man är. Det är inte någon betygsättning av ens person. Det är mer så att man måste passa ihop med jobbet. Den som söker jobbet ska tycka att det är intressant och vilja ha det och chefen som ska tillsätta jobbet vill se att man är rätt person för jobbet. På samma sätt måste man passa ihop med tjejen man dejtar. Antingen gör man det eller så gör man det inte. Och det är inte mycket man kan göra åt saken. Det enda sättet ni kan se om ni passar ihop är om du är dig själv och hon är sig själv. Och skulle det vara så att ni är för olika så är väl inte det nåt att hetsa upp sig över."


Ja, nåt sånt där var det vi sa förut. Men nu när jag tänker på saken är det ju också ett bra tecken att man är lite nervös. I alla fall om det är på det där pirriga sättet. Det betyder ju att man träffar en trevlig person som man tycker är värd lite ansträngning. Om man känner att man inte bryr sig ett skvatt om att visa sig från sin bästa sida är det förmodligen inte rätt person man dejtar..

Vill passa på att önska alla mina vänner och läsare ett gott nytt år!.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0