En stund på jorden

Har sett till att hålla en hög jämn nivå av kakaoflavonoler idag genom intag av chokladbiskvier från NK. Dessutom har jag varit på massage så nu mår jag riktigt bra. Det snöar och är kallt ute, men jag fick skjuts till jobbet av söta Lufsen och ska få skjuts hem av mindre söte men ändock så användbare kollegan Bengt. = ) Sedan tänkte jag få skjuts till och från badmintonen av Momsen. Detta innebär att jag knappt behöver vara ute i den otäcka kylan och snöovädret alls idag!

 

Pratade med Tränaren på telefon idag och han tyckte att jag skulle hoppa över att träna idag så att armen får vila tills tävlingen i helgen. Men jag är ju så spelsugen, så jag tänkte att jag spelar lite lugnt med min kära familj istället för att gå på min riktiga träning, för mamma och syrran spelar ju på torsdagarna. Det borde väl bli lite lagom. Eller? Ja, om detta är ett smart drag återstår att se.

 

Jag är sugen på att inreda mitt kök i lite gammeldags stil och jag letade därför lite på nätet efter gamla fina burkar. Ni vet, såna där plåtburkar för kaffe, te eller choklad tex, i klatschiga färger och med något tjusigt varumärke som inte finns längre. Sådant känns så mysigt och hemtrevligt tycker jag. Det påminner lite om hur det såg ut hemma hos farmor och farfar. I alla fall var det svårt att hitta något. Den enda sidan som hade ett någorlunda brett urval var tradera.com och där måste man bjuda på varorna eftersom det fungerar som en auktion. Jag vet inte hur stor risken är att någon annan bjuder över en, men nu har jag i alla fall skaffat mig en användare och bjudit på några objekt. Vi får se hur det går! Sedan funderar jag på att ha lite ännu äldre saker i vardagsrummet. Lite mer åt det antika hållet kanske. Jag tycker jag har lite för mycket IKEA hemma hos mig just nu.

 

Surfade också in på Bokus och köpte lite böcker. Är det bokrea så är det! Och jag kommer förmodligen inte hinna vara ute i affärerna och springa. Det blev en underlig blandning av kokböcker, kläder, psykologi och skönlitteratur. Vad jag måste stöka till det när de ska göra statistiken på ”Kunder som köpte denna bok har även köpt”. Det blir väl ingen större hjälp när det ser ut så här:

 

”Kunder som köpte ”Brott och Straff” av Fjodor Dostojevskij har även köpt ”Chic, den kompletta garderoben” och ”Frestande soppor och grytor”.”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0