Evighetsförkylningen Olle gäckar mig.

Ja, då otäcka stormar döps är det väl inte mer än rätt att min otäcka förkylning också upphör att vara anonym. Dessutom har man ju då någon att rikta sin irritation mot. Nu, Olle, är din sista stund kommen. Sedan november har du funnits där, ibland låtsats försvinna, men sedan plötsligt slagit till igen. Och min stackars nos har inte fått andas fritt på flera månader.

 

Idag är Olle på extra dåligt humör och får mig att sdörvla och dysa. Jag sov tio timmar i natt, som en stock, men ändå är jag alldeles utmattad. Vad ska jag göra för att bli av med honom? Jag har försökt göra slut but he wont take no for an answer. Om jag börjar äta massor av frukt kanske? Och hoppar över att träna ett tag? Skicka mig alla superbra tips för att bli av med långdragna förkylningar!


 

Jag är sugen på att gå en kurs. Någon stimulerande, intressant, förmodligen alldeles opraktisk och onödig kurs. En skrivarkurs tex. Det vore hur kul som helst. Eller kanske någon design-, foto- eller hemsidekurs? Nån som vill hänga med? = )


Kommentarer
Postat av: Frida

Drick en kopp hett vatten med pressad citron, ingefära, vitlök och honung! Smakar inte bara gott...=)

2007-02-06 @ 18:35:35
Postat av: Annie

Tack Frida, det låter verkligen otäckt. = )

2007-02-06 @ 19:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0