Filmrecensioner

Att gå på bio är något jag tycker är väldigt trevligt. Tänkte också fr o m nu börja recensera de filmer jag ser här på min blogg!

 

Till dess får ni en microrecension av de filmer som går nu som jag redan sett! = ) Tänkte försöka avhandla varje film med endast tre adverb och sedan en rekommendation om den bör ses eller ej! Enjoy:

 

Djävulen bär Prada: Småfånig, småkul, Meryl Streep-innehållande. Slutsats: Måste inte ses men alla filmer med Meryl Streep blir sevärda bara pga henne.

 

Marie Antoinette: Händelsefattig, rödtrådsaknande, vackrakläderochbakverksrik. Slutsats: Inget att se om man vill ha en film med handling. En film att se om man är intresserad av kläder och kakor.

 

Göta Kanal 2: Slapsticksrik, humorfattig, fördomsfull. Slutsats: Se den inte! Ja, jag vet, du tyckte ettan var bra. Men det här är bara hemskt. Trots alla fina skådisar de stoppat in i filmen kan de inte lyfta manuset, för det är förskräckligt dåligt. Och varför har de bra skådisarna små fjuttroller medan huvudrollerna innehas av usla klåpare? Alla så kallade skämt faller platt och den ende som hörs skratta i biosalongen är Janne Loffe Carlsson på duken. Hahahaha. Din gamla ballongförsäljare. Ha ha. Haha.

 

The Holiday: Mysig, rolig, överraskande. Slutsats: Se den! Att det talas vacker engelska lyfter filmen ett snäpp, att den inte är exakt likadan som alla andra romatiska komedier lyfter den ytterligare ett.

 

Filmer jag hoppas få se inom den närmaste framtiden: ”The Queen”, ”Parfymen”, ”Pans Labyrint”. Och sen blir det nog ”Allt om min buske” också. Även om jag inte är helt säker på att jag vill se den. Och M, du får beställa biljetterna. = ) Jag vägrar gå fram till kassan och säga att jag vill se en film som heter Allt om min buske.

Meryl Streep wears Prada


Kommentarer
Postat av: Jessica

Håller med dig, alla filmer med Meryl Streep blir automatiskt sevärda ! :P

2007-02-10 @ 00:33:40
URL: http://www.aliciahuberman.blogg.se
Postat av: meja

Våga se busk filmen. Du får garanterat roligt på ett nytt sätt!

2007-02-15 @ 22:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0