Hair grows

”Tror du jag skulle kunna ha långt hår”, frågade jag Kicki.

”Har du träffat en pojke? Pojkar vill alltid att man ska ha långt hår.” Jag skrattade.

”Jaså?”

”Ja, i 99 procent av fallen.” I bakhuvudet hörde jag Lufsen fråga om det verkligen var statistiskt bevisat. Tja, kanske, om det är en frisör man talar med? Eller grundade hon sitt uttalande på sina egna relationer med män? Jag frågade inte. Började istället fundera på hur det skulle bli rent statistiskt om man frågade flickor om de tyckte flickor skulle ha långt eller kort hår. Förmodligen skulle det variera med ålder, även om de flesta kvinnor nog ändå skulle tycka det är fint med långt hår. Detta är nu en GISSNING och inte alls statistiskt bevisat. Tycker mig bara ha lagt märke till att de flesta unga kvinnor har långt hår till dess att de blir stressade småbarnsmammor som inte har tid att ta hand om sig själva och därför tycker det är mer praktiskt med kort hår. Men om man skulle fråga kvinnor som intresserar sig för kvinnor då? Trots allt är det många lesbiska kvinnor som har kort hår. Kanske 50-50 där? Jag avbröts i mina funderingar:

”Det är nog svårt för dig att ha långt hår”, sa Kicki. ”I alla fall utan att du ser snäll ut, och det tycker du ju inte om.” Kunde inte annat än att hålla med henne där. Så vi kom överens om en kort frisyr, men med lite längre lugg. Trodde jag. Tills hon plötsligt klippte av min lugg. Det gick så fort så jag hann inte säga flasklock. (Flasklock var för övrigt inte det ord jag kände för att säga just då) Så nu försöker jag vänja mig och min syster tröstar mig med ett citat ur Sabrina-The teenage witch: ”Tänk: Hair grows. Hair grows!”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0