Mormor å ja

När jag satte mig bakom ratten i Mormor (eftersom det är min mormors gamla bil har den gått ifrån att heta mormors bil till endast Mormor, vilket egentligen är ganska passande eftersom det är en så gammal bil. Däremot har mormor inte kört så mycket med Mormor så hon ser väldigt fräsch ut för sin ålder) insåg jag plötsligt hur längesedan det var jag körde bil. (Hm, den där parentesen blev längre än själva meningen. Undrar om det är språkligt korrekt.) För en sekund blev jag lite orolig för att jag inte skulle minnas vilken pedal som var gaspedalen och vilken som var kopplingen. Men när jag slutade tänka och startade bilen kom alla reflexer tillbaka. Min kropp minns hur man kör bil. Ett glädjande besked! = ) Och Mormor brummade på så snällt hela vägen och vi körde ifrån alla de moderna bilarna vid rödljusen. En riktig krutgumma!

I Sollentuna kryllade det av bilar för det är Antikmässa där nu i helgen. Blev väldigt sugen på att gå dit jag med, men nu skulle jag ju faktiskt spela badminton. Med trasig arm, trasig sko och trasig racket kände jag mig inte riktigt på topp och under dagen lyckades jag förlora mot alla de människor jag i vanliga fall brukar slå. Bollarna hamnade mer utanför banan än på den eftersom kroppen försvarar sig mot det onda i armen genom att försöka uppfinna nya rörelser som inte gör så ont. Men ja, ingen idé att hetsa upp sig över nederlaget. Jag borde ju faktiskt inte ha spelat alls. Och de som slog mig blev ju glada i alla fall...

Lyckades sedan hitta en lättskött blomma åt Vickz i återinflyttningspresent. Hittade också en sån där skojig fågel på Designtorget som börjar kvittra när man inte vattnat blommorna. = ) Kanske skulle köpt en åt mig själv med...  Kan passa på att hälsa dig tack för igår också då Vickz. Din lägenhet var mycket fin efter renoveringen och det var ju väldigt praktiskt att kunna använda toaletten utan att man behöver hälla på vatten med en hink. ; )

Hann inte se så mycket av melodifestivalen den här gången heller. Tv:n var påslagen på festen men man hörde inte så mycket och jag försökte också konversera med en söt polispojke och förhöra mig om uttagningarna till Polisskolan verkligen var sådär skumma som i filmen Dårarna stängs. Den enda låten vi hörde från början till slut och på hög volym var After Darks låt "När ni tar saken i egna händer", för den ville alla av någon anledning se. = ) Jag tror att Caroline af Ugglas var ganska bra, men hon gick tyvärr inte vidare.

Idag ska det dubblas och det tycker jag är så himla kul så jag kan inte låta bli! Men sedan ska jag inte spela badminton på en månad. Slå mig om jag försöker. Hm. Sigvard och Sigvert har namnsdag. Känner ingen som heter så. Kan man ens heta Sigvert? Jaha, nej Sivert stod det visst... Haha. Hrm. Ja, då ska jag gå och se om jag har någon frukost i kylen. Är rädd att det bara finns kräftstjärtar och ägg. Och det är inte direkt vad jag känner för...

Fest

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0