Pizza pizza pizza

Efter att ha suttit halva dagen och hackat in kvitton för en månad som det står: ”Mat, pizza, vin, öl, kaffe” på, vaknade cocker spanieln i mig och jag blev mycket hungrig. Ja: jag har hjärntvättat mig själv till att bli pizzasugen! Kvitto efter kvitto: Pizza, pizza, pizza….  Förskräckligt. Jag får börja bokföra åt vegetariska restauranger istället. Hur ska jag annars kunna äta nyttigt?

 

Cocker spanieln i mig har också blivit väldigt närhetstörstande och kramsugen. Om det har något samband med restaurangkvittona vågar jag dock inte svara på. Men jag får hålla ut tills i morgon då jag får träffa min golden retriever. Idag får jag trösta mig med en Hawaii… eller en Calzone kanske… i sällskap med min blå tygdrake Justus.

Sedan kanske vi kollar om det finns något bra på tv, eller om jag skulle försöka klura ihop några jobbansökningar kanske. Jag får höra med Justus, det kan ju hända att han vill läsa ut Dostojevskijs Brott och Straff innan läggdags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0