Förvirring

Tränaren: "Tänk nu på att spela rätt i helgen. Det är en enorm skillnad på hur du KAN spela och hur du BÖR spela". (?) Tja.. Får fundera på det där. Man får så fina råd inom idrotten. Gillar också Hannas devis: "Du får förlora hur många bollar du vill, bara du vinner den sista."

Förvirring råder i mitt huvud. Vad vill jag? Vart ska jag? Och varför? "All I wanna do is have a little fun before I die" säger Sheryl. Ja, kanske det. Och som Momsen säger: "Hur illa det än är så blir det en kväll i dag också". = ) Eller så kan man göra som Nillan och alltid jämföra sig med människor som är sjuka, svälter, är i krig eller nåt annat hemskt. På det viset har man det själv alltid väldigt bra, jämförelsevis.

Se världen. Det skulle jag vilja göra. Schossan var på Nya Zeeland och firade jul med delfiner. Så stod det åtminstone i hennes sms. Frågan är om delfinerna visste om att de firade jul med Schossan. Vet inte om delfiner firar jul. Men de verkar vara väldigt fina djur som jag gärna skulle vilja bekanta mig med nån gång.

Igår suckade jag tungt och menade att jag hade det tufft på jobbet. " Jamen, det är rätt åt dig" sa Maria. Jag skrattade. Det var liksom så oväntat på nåt vis. Och sen kändes det inte så tufft längre. Kände mig till och med riktigt glad. Fattar inte riktigt själv varför.


tomtedelfin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0