Någonting att äta, någonting att dricka...

Idag har jag lärt Gloria skillnaden mellan en koncern och en konsert. Hon skrev nämligen och tackade mig för koncernbiljetten. (Vi har bokat biljetter till Shakira) Svenska är inte så lätt inser man.

Vilka problem jag hade att välja vid lunchen. Till slut hade jag bestämt mig för färsbiffar med ajvar fast med kokt potatis istället för råstekt och utan gräddfil och rödlök fast med tomatsås.  Rivjärnet tittade koncentrerat på mig medan jag rabblade upp min beställning och var tvungen att tänka två sekunder extra innan hjärnan hade behandlat all information. Men sedan satte hon raskt igång att plocka ihop allt. ”Och sen kan jag ta några pannkakor också” lade jag till. ”Och en läsk”. Rivjärnet skrattade. Sedan tog jag även med mig lite sallad från buffén innan  jag gick upp till kontoret och åt med mina arbetskamrater som hade med sig minilådor med något som skulle likna lunch i. De tittar alltid förundrat på mig när jag sätter i mig all mat.

 

Nu kom Staffan in på mitt rum: ”Går det bra?” undrar han. ”Jag är väldigt pizzasugen” svarar jag. Han skakar på huvudet och går igen.

 

Muchas gracias y hasta la vista!



äta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0