[Ehn teochfilfil med ehn traasii teh-truryah]

Eftersom jag alltid börjar min dag med ett stort glas te och en skål fil med flingor borde man kanske kalla mig teofil? Fast det blir inte alls rätt eftersom teo står för gud eller ursprung och fil betecknar någon som hyser kärlek till något. Så egentligen är jag väl då en teofilfil. Eller kanske en teochfilfil så inga missförstånd uppstår.

Jag har klippt av ärmarna på min t-shirt från Hipp hipps "svenska för nybörjare" med den fonetiska skriften: [ehn teh-truryah]. Det var ju kanske inte så smart, för nu stämmer inte texten längre. Det borde stå: [eht lih-neeh].

Nu ska jag gå på Moderna muséet. Hoppas där inte är några nakna människor som kissar på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0