Nu är det sommar, nu är det regn, nu är McGyver på teve...

När man har semester upptäcker man att det händer saker om dagarna som man i vanliga fall missar helt. Jag slog tex på tvn och hamnade plötsligt mitt i ett spännande avsnitt av McGyver! Jag berättade det för syrran när vi var ute på promenad och hon blev mycket avundsjuk. Hon trodde nämligen själv att hon lyckats hitta McGyver för några dagar sen, men blev mycket besviken när hon märkte att det var nån sån där serie med rymdskepp och människor som har ett öga i pannan.
"Nej, nej", sa jag. "Det här var verkligen den riktige McGyver. Han var ute i skogen med två rivaliserande gäng som samhället ville skulle försonas."
"Ja, det låter mer som McGyver", menade syrran.
"Ja, man trodde att den ene killen hade dödat en gängledares bror och därför blev han själv utsedd till en sån där gängledare, gazpacho, eller vad det hette."
"Är inte det en soppa?"
"Ja, och sen visade det sig att killen var oskyldig och det var nån annan, nån pundare eller nåt sånt som hade gjort det..."
"Aha. En bruschetta?"

I helgen var jag ute på landet  (eller snarare inne på landet eftersom det regnade hela tiden) och min kusin, hennes man och mitt lilla kusinbarn på två år var också där. Jag har därför tillbringat dagarna med att rita femtielva katter ("Rita miau lite"), lyssnat på Mamma Mu och Kråkan ("Mmmukåkan!") och äta låtsasköttbullar ("Laga mat lite!"). Men rätt charmig är hon. = ) Hann tyvääääääääääääärr inte öppna Thomas Manns bok om Buddenbrooks och fördjupa mig i spetskrås och matsmältningsproblem. Men nästa gång kanske!

image56

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0