Regnbågsväder

Trots massor av god vilja blev det inget höjdarväder i helgen. Syrran gav sig dock inte i första taget utan gick ut i bikini och satte sig i en solstol på gräsmattan och huttrade under de svarta molnen:
"Snart så kommer solen. Alldeles strax så. Bara en tidsfråga nu. Vilken tid det tar. Det är lite kallt..."

Jos lovade för längesedan att vi skulle sitta på utomhuscaféer och ragga under veckan så jag gick in på Google och slog på "raggningsväder":
"Menade du regnbågsväder?", undrade Google och ja, faktiskt, det blir väl nästan samma sak, tänkte jag. Fast när jag klickade på regnbågsvädret kom jag helt fel och landade i en massa bokrecensioner. Regnbågsväder handlar inte alls om vilket väder det ska bli under Pridefestivalen utan är, enligt författaren av boken, faktumet att man kan vara mycket glad och mycket ledsen samtidigt. Det lät i och för sig fint, men jag surfade istället in på SMHI:s sida för att kika om de hade nåt raggnings-/regnbågsväder. SMHI:s regnbågsväder bestod av moln,moln och mera moln. Länkade det tråkiga vädret till Frida.
"Men det såg väl rätt okej ut", sa positiva Frida.
"Det är ju bara en massa moln", sa jag.
"Men det regnar i alla fall inte", sa positiva Frida. Och det var ju sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0