Jag är en usel telefonist

Jag tycker synd om de stackare som ringt till mig idag och försökt få information om olika saker. Jag brukar ju aldrig svara i telefon annars utan leker bara telefonist i två dagar medan de anställda här på företaget är borta på konferens och receptionisten är på semester. Ungefär så här har min dag sett ut:

Person 1: Jag undrar om du kan hjälpa mig att spåra en ägare till ett kort.
Jag: Nej, det kan jag tyvärr inte.
Person 1: Men kan ni se vilken bank kortet hör till?
Jag: Ja, det kan vi egentligen men jag vet inte hur man gör.

Person 2: Varför är det inte samma kurs i tidningen som på mitt kort när jag handlar i Turkiet?
Jag: Det var ju också en fråga.

Person 3: Jag undrar hur många siffror det finns på era kort.
Jag: Det vet jag inte. Du får fråga nån annan.

En timme kvar. Jag håller tummarna för att det bara blir lätta trevliga samtal resten av dagen, fast helst inga alls så jag inte hinner skrämma bort halva kundkretsen till i morgon...


image53

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0