Nationaldag

Det här måste ha varit en av de finaste nationaldagarna någonsin. Varmare än en julidag, soligt och bara en lätt ljummen bris som svalkade precis lagom. Jag firade min nationaldag ute på Djurgården genom att åka Djurgårdsfärja, äta lunch utomhus på Ulla Winbladh-Gruset, promenera längs vattnet och sitta på stranden med fötterna i Mälaren. Och allt i trevligt sällskap. Så borde varje nationaldag vara. Ja, nu kan jag väl inte säga att jag direkt firade dagen sådär aktivt och sprang runt med flaggor och gick i parader, men jag njöt ju av Sverige, så det borde väl räknas för något? = )

I morgon blir jag ett år äldre. Nu igen. Jag börjar bli gammal. Förut var det ju roligt att fylla år! Nu försöker jag att inte tänka på hur gammal jag blir. Jag stannade på 18. Råkade tappa räkningen där, så jag är nu evigt 18. = ) Men okej, det finns ju faktiskt trevliga saker med att fylla år också. Det är trevligt när människor kommer ihåg en, det är trevligt med tårta... och sen får man ju försöka minnas att det man egentligen firar är att man blivit född. Och jag är ju faktiskt väldigt glad över att jag blev född. Jag svamlar, alltså är jag.  = )

I should be so lucky, lucky lucky lucky... = )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0