Sportigt och sunt

Igår promenerade jag hem från jobbet. I Rålis var det som vanligt fullt med folk på gräset. Hela tre brännbollsmatcher och en kubbmatch såg jag. Eller, jag trodde först att de spelade kubb, för de stod alldeles stilla och det var en massa små saker mellan människorna på marken. När jag kom närmare märkte jag dock att det faktiskt var brännboll de spelade, bara det att det aldrig var någon som träffade bollen. Och sakerna på marken visade sig vara utelagets ölburkar... Ja, vi svenskar är verkligen ett sportande folk. = )

På jobbet låg det till min förvåning en frisbee i mitt postfack. På den satt en lapp: "Denna kan du leka med nästa vecka när vi är borta." Jättekul. Alla ska iväg på konferens (utom jag, som är inhyrd konsult och därför inte får åka med på konferensen pga "company policy") så jag kan kasta min frisbee från ena änden av kontorslandskapet till den andra utan att träffa någon i huvudet. Vad kul jag ska ha. Tjoho.

Jag är colasugen. Undrar om jag vågar dricka en cola utan att vår kontorshälsotant griper in. Hon sniffade just i luften och vände sig till en kille som kommit in genom ytterdörren:
"Har du ätit hamburgare?"
"Nej, kebab."
"Ja, det är samma skit."

Men om en timme får man gå härifrån och då kan man passa på att plocka upp en hamburgare eller något annat gott på vägen till tåget. Är hungrig! Det ska bli squashspel med E (med ett prestigefullt pris) idag och sedan utgång, så det kan nog behövas lite energipåfyllning!

image54

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0