Ett hus utan kvinna är som en äng utan dagg (tjeckiskt ordspråk)

Jag tror jag har underskattat det här hemmafruandet lite. Det är ju hur skönt som helst att vara hemma och pyssla; baka kanelbullar medan man lyssnar på Svenska Favoriter. I alla fall någon dag i veckan borde alla få vara hemmafruar. Fast kanske att man inte har rätt att kalla sig hemmafru om man är inte är gift? Det kanske är en skyddad titel. Undrar om man kan vara hemmasambo eller hemmasingel? Fast om man är "hemmasingel"? kallas man nog snarare för "arbetslös". Men om man frivilligt är hemma då? Kallas man "arbetsfri" då? Eller så kallas man för "luspank", "arvtagare" eller "lottomiljonär". ;  )

 

Nåja, nu är jag ju inte någotdera för jag är bara hemma idag och i morgon och ska plugga in rutiner och policies för mitt nya jobb. Så det är väl egentligen inte meningen att jag ska hinna med att baka några kanelbullar alls.

 

Var nyss nere i källaren och hämtade min tvätt när en mycket liten men mycket hårig hund kom fram och nosade mig på byxbenet. Jag böjde mig ner och hälsade på den. "Hej, vad heter du då"?, sa jag artigt. "Hon heter Topsy", sa en mansröst roat bredvid mig. Undrade för mig själv om han döpt hunden efter de där små bomullspinnarna. De heter väl Topsy? De hade ju vissa likheter.

 

Nej, nu ska jag väl fortsätta med mina policies. Tschüss dabei.


Kommentarer
Postat av: maria

Hej Lotta! MMM, kanelbullar! Later gott men tyvärr har jag fortfarande inte kommit pa vad jag ska använda osm bakmargarin in det här mejeriproduktsfattiga landet. Nagon ide?
Vad är det för nytt roligt jobb du har fatt?
Kram MAria

2007-03-06 @ 08:50:07
Postat av: Annie

Margarin? Varför kan du inte använda smör? Jag använder alltid smör och nu har jag fått det bekräftat också: I min nya bakbok "Riddarbageriets bröd" står att brödet inte blir alls lika bra med margarin. Så det så. = )

Jag jobbar på ett stort amerikanskt företag, mycket byråkratiskt, och kommer hålla på med inköpsprocesser, bankkonton, fakturor och betalningar bla. Vet inte riktigt än exakt vad det kommer innebära och om det blir intressant eller ej. Men jag kommer i alla fall få prata engelska hela dagarna och det är ju kul. = )

2007-03-06 @ 09:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0