Små grytor kan också spela

I helgen har jag varit linjedomare och vänt siffror åt tolv- och trettonåringar i Badminton-SM. Jag trodde först att det skulle vara tråkigt, men när jag kom dit blev jag grymt imponerad av hur duktiga alla är fastän de är så unga. Det var också kul att se hur olika stora alla är. Vissa av barnen är dubbelt så långa och dubbelt så muskulösa som de andra. Det är dock inte alltid de som är bättre. En del barn är också grymt kaxiga medan andra ser så små och rädda ut att man vill krama om dem och berätta att världen inte är så farlig som den ser ut. Om ni tittar noga kanske ni ser mig i Lilla Sportspegeln i morgon, fast det är väl troligare att de fokuserade kameran på de spelande barnen förstås... = )

Otroligt vad spelsugen jag blev av att titta på. Hoppas min arm blir bra snart så jag också får leka!

Var även på genrepet av melodifestivalen i går. Efter att alla låtarna sjungits genomförde vi även en fejkröstning för allt skulle ju testas innan det riktiga programmet. Kristian Luuk: "Hela 13052 röster! Det är ju helt fantastiskt med tanke på att ingen sett programmet." Carola vann med En evighet, före Linda Bengtzing: Jag ljuger så bra. Sedan fördes en körtjej upp på podiet och gratulerades av Kristian och Carola kom in med priset. Sedan skulle körtjejen dra vinnnarlåten, men eftersom det var Carolas låt och hon redan stod på scenen tog hon över och drog hela sin vinnarlåt. Fastän jag inte gillar den så himla mycket märkte jag att den faktiskt höll mycket högre klass än alla låtar som var med i år...

image31image32

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0