Hilfe, eine Wepse!

Att jobba halvdag innan en helgdag är väl en trevlig idé? Egentligen en rätt konstig idé, för varför ska man få vila upp sig ännu mer när man redan får en dag ledigt, men jag tänker inte ifrågasätta detta för jag är väldigt bra på att ha ledigt. Jag promenerade hem idag, längs Norr Mälarstrand. Mycket soligt och fint var det.

När jag kom hem inträffade något som varje människa med getingskräck fasar för: en gigantisk drottninggeting flög runt i mitt vardagsrum. Och ännu värre: plötsligt var den inte där längre, vilket betyder att den antingen kryper runt på golvet och när som helst kommer att sticka mig i foten, eller att den har krupit ner i min säng och planerar att sticka mig när jag sover. I vilket fall som helst kommer jag dö en plågsam död. Det var trevligt att ha fått lära känna er.

Ja, ni som inte har getingfobi tycker att jag är jäääättelöjlig, och det vet jag också att jag är. Tyvärr hjälper det inte. Jag skämdes en smula när jag var nere i Österrike och mitt au-pair barn fick syn på en geting och ropade: "Hilfe, hilfe, eine Wepse!" vilket på svenska skulle låta ungefär: "Hjälp, hjälp. en gneting!" Barnets mor tittade misstänksamt på mig, för den vanan hade han inte ärvt av henne. = )

So Leute, ein schönes Wochenende wünsch´ ich euch alle!


image45

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0