"..jag ökar tempot för att slippa stanna och skriva autografer."

Underbart, vackert, hett, bultande hjärta, kärlek, känns som att flyga. Sjunker utmattad ner i soffan efter min lyckade löparrunda. ; )

För första gången i år sprang jag med kortbyxor. Lagom varmt, lite blåst, vackra gröna träd, blått vatten, båtar, sommarglada människor. Pojke och flicka har romantisk picknick i gräset. Ser mysigt ut. Längre fram: Lesbiskt par hånglar. Ser.. ja. Norr Mälarstrand: Mälarpaviljongen har fått en ny ponton. Den fylls snabbt. Blond tjej i grön löparjacka viker plötsligt in framför mig. Hon har bra tempo. Bestämmer mig för att försöka hänga på. Utanför Stadshuset står som vanligt turistbussar fulla av tyskar. En kvinna pekar upphetsat på mig och säger: "Das ist doch Magdalena Forsberg!" "Nein, sie rennt schneller", (hon springer fortare) säger jag varpå kvinnan blir ännu mer övertygad om att jag verkligen är Magdalena Forsberg (Uttalsskola: Maktaleena Fåårsbeeerk) Jag ökar tempot för att inte ge Magdalena dåligt rykte och slippa stanna och skriva autografer. Framme vid rödljuset har gröna jackan stannat och står och pustar samtidigt som hon försöker byta låt på sin mp3. Hon märker inte att det blir grönt ljus och jag tar över ledningen. Vid Karlbergs slott kollar jag tiden: 34 min, riktigt bra. Gröna jackan springer plötsligt förbi mig. När jag ska öka för att hänga med springer hon upp till vänster och försvinner. Typiskt. Jag fortsätter längs Karlbergskanalen. 38 min vid den lilla bryggan där A och jag satt och åt lunch och doppade fötterna i vattnet för två somrar sen. Minns hur en sån där avlång platt turistbåt åkte förbi och störde friden när den med sprakande högtalare berättade om Karlbergs slott. "And on your left, two lesbian girls kissing", sa jag till A. Hon kysste mig förstås. Plötsligt ser jag gröna jackan framför mig igen, hon har fuskat och sprungit längs bilvägen. Jag tar sats för att springa om henne men när jag nästan hunnit ikapp svänger hon av över bron mot Solna. Irriterande tjej. Ett stort byggarbete och ett stort vägarbete sabbar resten av rundan och det är ingen idé att försöka få någon bra tid längre. Men jag är glad ändå. Helt klart den bästa rundan hittills i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0