Nyhetssammanfattning

Vad är det med mig? Nu är jag sjuk igen. Hur ska det här se ut på min frånvarorapport? Nåja, har åminstone inget viktigt att göra på jobbet idag. Känns tråkigt att bli sjuk när jag just började komma igång med träningen. Nån sån lär det väl inte bli på några dagar nu. Det skulle vara nån liten ofarlig träning i så fall.

Jag har i alla fall lite tid över idag och nu tänkte jag titta igenom tidningarna på nätet och avge en liten rapport om dagens viktigaste nyheter:

-Man har hittat en alldeles riktig sjunken skatt. Med 500 000 silvermynt. Ja, tänk er. Sådär som när man läste Bamse när man var liten, fast alldeles på riktigt! Jag minns det som igår. Det satt en stor bläckfisk på skattkistan, och Bamse skulle ta fram sin dunderhonung när han kom på att han inte kunde äta den under vattnet! Ja, kära nån, hur skulle det sluta? (Jag har märkt att Bamse ibland glömmer bort vissa väsentliga saker). Men bläckfisken blev sugen på dunderhonung och satte i sig hela burken, varpå den fick förskräckligt ont i magen och simmade sin väg. (Djurplågeri tänker ni! Men Bamse är ju också ett djur, så räknas det då?)

-I "Chatta med Eva Rusz" kan du idag se hur du bär dig åt för att berätta att du är lesbisk. (Se signaturen "hej" ganska långt ner på sidan). Tydligen kan folk reagera olika när man berättar. Tur att vi har Eva.

-ABBA-muséet kommer att ligga vid Slussen. Det är egentligen konstigt att vi inte haft något sådant museum tidigare, när det enda som Sverige är känt för i utlandet är ABBA, Björn Borg, Kungahuset och Volvo. Kanske vi borde starta ett Björn Borg-museum också?

-Paula Abdul skadade sig när hon klev över sin lilla hund. Hunden klarade sig utan skador. Gör hon förresten nån musik längre?

-Sedan lite goda nyheter: Kvinnors löner ökar! Tjoho! Hoppas min ingår.

-En trebarnsmamma i USA kom på den alldeles självklara idén att bygga om sin dammsugare till en sexleksak. Den säljs nu på nätet. Eller om ni är händiga så kanske ni kan prova hemma själva?


-Vett- och etikettexperten Magdalena Ribbing tar itu med den sedan länge omdebatterade frågan om det är tillåtet att doppa bullen i kaffet. Äntligen får vi veta!

Ja, det där var nog en ganska bra sammanfattning av dagens skriverier. God eftermiddag önskar vi på Nyhetssammanfattningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0