...och Picasso gick aldrig nån Excel-kurs...


Sista excelkursen idag! Hurra! Snart är jag fri. Eftersom Folkuniversitetet håller på att flytta är vi tillfälligt inhysta i Konstskolans lokaler. Det är lite skumt. Det har ställts in en massa datorer i ett rum, men runt omkring en står folk med stafflier och målar. Och det som de gör ser mycket roligare ut än det vi håller på med.
"Tror du det är okej om jag går in och tittar när de målar", frågade jag min lärare på rasten.
"Ja, gör det, men se upp, det kan vara nakna människor därinne", sa han och skrattade gott åt sitt eget skämt. (Det hade faktiskt kunnat vara lite roligt om han inte skrattat så länge själv.)
De målade mycket fint därinne och jag blev lite sugen på att gå en målarkurs själv. Jag får sätta upp det på listan efter franskakursen, glasblåsarkursen, hemsidekursen och fotokursen. ; ) När jag kom tillbaka från målarsalen var läraren fortfarande inne på sitt förra skämt:
"Nå, såg du några nakna människor", undrade han skrattande.
"Nej, så jag gick igen", svarade jag allvarligt. Han slutade skratta och såg ut som ett frågetecken. Det gör han alltid när jag pratar med honom. Undrar varför.

I morgon är det spelarmöte. Tränaren ska gå igenom sommarträningen och sedan ska det göras ett beep-test. Vet ni vad ett beep-test är? Man ska springa mellan två linjer fram och tillbaka och alltid hinna fram till linjen innan det piper. Sen piper det snabbare och snabbare så man måste öka takten hela tiden tills man inte orkar mer och antingen faller död ner eller spyr. Jag kommer INTE att delta i Beep-testet. Förutom att jag inte behöver något bevis på min redan bedrövliga kondition så har jag idag ont i halsen och blöder näsblod. Blä.

Idag känner jag för att recitera en dikt/sång av Robert Broberg:

Du är min
Du är min
Du är minsann ute och roar dig du
Det är vi
Det är vi
Det är vidrigt att se
Jag är din
Jag är din
Jag är din före detta
hetta
Nu har du hitta´
en annan...
..as




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0