Skräptv

Trodde att vi skulle till den där festivalen på Skeppsholmen och kanske gå ut nåt denna helg, men istället blev det bio på fredagen och Eurovision på tv på lördagen. Så här i efterhand undrar jag om det var ett bra val. Filmen var visserligen bra (eftersom den visade hur de västerländska länderna utnyttjar Afrika. Detta har jag skrivit till enbart för dig, anonyme kritiker av min recension), men eurovisionen var riktigt hemskt pinsam och dålig. Det måste ha varit ett av de absolut sämsta åren. Och hur kan vissa framföranden vara så otroligt pinsamma fortfarande? Sker inte någon slags utveckling alls runt om i Europa? Och stackars C från USA, som hade hört det pratas så mycket om Eurovision och trodde att det var något man måste se. Haha. Hon måste undra vad vi är för konstiga människor som tittar på sånt skräp.  = )

Vi kom också fram till att om Sverige ska ha en chans att vinna så måste vi dela upp landet i flera bitar, tex The Former Swedish Republic of Skåne, så att vi sen kan rösta på varandra.

Jag har märkt en sak. Det verkar som att ju äldre jag blir, desto mindre bryr jag mig om tv. När jag gick på gymnasiet och kom hem från skolan satte jag mig alltid framför tvn och såg minst tre såpoperor innan middagen. Nu tycker jag att såpoperor är bland det tråkigaste som finns och min tv är nästan alltid avstängd. Nu när jag är singel hamnar jag rätt ofta framför datorn och skriver på min bok och pratar med folk på msn istället, men när jag inte är singel så blir datorn också avstängd. Det är så otroligt mycket trevligare att umgås med människor än maskiner. Hur kan man välja ett tv-program framför ett par vackra ögon, en varm kropp, sensuell beröring, eller bara att ligga och prata med någon och dela sina tankar och drömmar?

Kommentarer
Postat av: linda

Klickar du fel en gång hamnar du på ebay, en annan sök motor.
Fin hemsida, snart blir väl datorn avständ också.

2007-05-16 @ 13:23:19
URL: http://google.se
Postat av: Annie

Öh.. nu hängde jag inte med?

2007-05-16 @ 15:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0