Hos kiropraktorn

Är det någon som undrar vad en kiropraktor gör? Såhär står det på Wikipedia:
 Som kiropraktor arbetar man med rörelseapparaten och det handlar om att återskapa balansen i kroppen mellan muskler, leder och ligament, som vid obalans ofta orsakar inflammation eller smärta. Smärtan i sig uppstår ofta på grund av överansträngda muskler och ledband i ett område där leden rör sig för mycket.

Idag har jag alltså besökt en kiropraktor för första gången i mitt liv. Orsaken till detta är att doktorn på vårdcentralen inte såg något på mina röntgenbilder och därför menar att jag är frisk. Eftersom jag har väldigt ont i mitt knä är jag av en annan åsikt än doktorn på vårdcentralen och jag bestämde mig därför för att se om det fanns någon annan som kunde hjälpa mig.

Jag blev rekommenderad att gå till en kiropraktor som heter Fredrik  och har sin mottagning vid Slussen. Där klev jag in och fick berätta vad som var fel på mig. Något som direkt kändes positivt var att han faktiskt lyssnade på vad jag sa. (Ja, efter att ha besökt vårdcentralen på Kungsholmen blir man glad för det lilla.) Sedan testade han styrkan i mina benmuskler och vred och vände på benet  och drog i det åt olika håll. Efter att ha konstaterat att det onda knäet var svagare än det friska menade han att det var något fel i signalerna till knät. Därför började han knäcka mig i ryggen. Knak, sa det och kiropraktorfredrik såg nöjd ut. Sedan bokade vi in en ny tid och jag skulle känna efter om det kändes något bättre eller annorlunda tills dess.

Ja, så gick det till. Om det hjälpte eller ej kan jag inte säga än. Men man kan ju alltid hoppas. Annars får ni läsa om fler spännande alternativa metoder i framtiden...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Se bara till att komplettera med någon som bryr sig om mjukdelar också, dvs. en sjukgymnast. Att bara bända kotor och leder utan hänsyn och kunskap om muskler har aldrig hjälpt några onda knän.

2007-11-12 @ 17:40:10
Postat av: Annie

Är det så? Men den här killen har faktiskt flera utbildningar så han kan muskler också. Han tryckte faktiskt på några muskler också idag.

2007-11-12 @ 19:13:06
Postat av: Anonym

Håller tummarna för att det hjälper!

2007-11-13 @ 17:08:42
Postat av: Annie

Tack okända person.

2007-11-13 @ 17:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0