Singeltjej startar matlådemuseum

När vi träffar Annie, 28, har hon radat upp matlådor av olika storlekar, färger, och modeller ovanpå microvågsugnen i sitt kök i lägenheten på Kungsholmen i Stockholm.
Annie, vad är det vi ser här?
-Det här är mitt ofrivilliga matlådemuseum.
Ofrivilliga?
- Ja, det här är matlådor som tillhört mina ex och tjejer jag dejtat.
Och du samlar på deras matlådor?
- Ja, tyvärr. Jag vet inte alls hur det blivit såhär. Ödet måste ha jättekul när det driver med mig. Varje gång det tagit slut med någon har personen i fråga lyckats glömma sin matlåda kvar hos mig.
Och hur har du dokumenterat utställningen?
-Inte alls. Om någon vill veta vems matlåda det är får de fråga mig personligen.
Vilka är det som kan besöka muséet?
- Det är bara mina vänner och folk som är i min lägenhet. Och om något av exen skulle vilja ha tillbaka sin låda får de förstås gärna komma förbi och hämta den.
Så det blir en rätt begränsad skara besökare med andra ord. Tycker du att man kan känna igen ägarnas personligheter i de olika lådorna?
- Hm. Har inte funderat på det. En del lådor är ju väldigt avancerade medan andra är väldigt enkla. Den mest avancerade lådan tillhörde dock den sämsta kocken. Så kanske svaret på din fråga kan bli: en låda med ett avancerat yttre ägs av en person med ett avancerat yttre. Men innehållet behöver inte återspeglas i utsidan.
Vilket är det senaste tillskottet i samlingen?
- Det är den här enkla lilla lådan. Jag upptäckte den på jobbet idag och kom på att den måste tillhöra tjejen jag dejtade. Det tog faktiskt slut mellan oss idag, så den är rykande färsk.

Reporter: A.L.

Kommentarer
Postat av: Anna

Din knäppis! Men åhh vad jag gillar din text! :D Vad står AL för? Är det Ett efternamn på Annie som jag inte vet om? Eller är det inte du som skrivit texten?

2007-10-25 @ 14:33:24
URL: http://www.annahallberg.se
Postat av: Annie

Reporter i inslaget var faktiskt ingen mindre än Annie Lennox. ; ) Och tack för berömmet.

2007-10-25 @ 19:23:23
Postat av: Den där igen

Ja, men jag tyckte verkligen om den.
Det var en riktig informativ text på många sätt oxå. Till världen: "Jag är singel igen. Kom och ta mig." Till exet: "Kom och hämta din fula matlåda om du vill ha den!" yeahhh!

2007-10-26 @ 13:06:10
URL: http://www.annahallberg.se
Postat av: 99% Flata

Men åh!

Så vackert! Fick en helt ny dimension med sista kommentaren.

2007-10-26 @ 16:47:51
URL: http://99procentflata.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0