Tankar om handling

Man ska inte handla mat när man är hungrig sägs det, för då köper man alldeles för mycket och faller bara för en massa chips och godis. Men jag tycker nog ändå det är bättre att handla när man är hungrig. Annars kan det bli som idag när jag var på väg hem från landet. Jag skulle gå in på Konsum på vägen hem eftersom jag antog att det var rätt tomt i mitt kylskåp därhemma. Jag gick runt bland hyllorna i affären men hittade inte någonting jag var sugen på. Mina tankar gick väl nåt i den här stilen:
"Vad tråkiga saker de har här. Champinjoner? Ja, det är rätt gott. Det kan jag tänka mig att köpa. Och äppeljuice. Men sen finns det faktiskt inget mer i den här affären jag vill ha. Mjölk? Jo, det går väl alltid åt.."

När man sedan kommit hem och har pysslat runt i lägenheten i några timmar är man plötsligt hungrig. Man öppnar kylen och tittar på påsen med champinjoner och paketen med mjölk och äppeljuice och undrar vad det var för en fantastisk rätt man hade tänkt svänga ihop med hjälp av dessa ingredienser. Som tur var hade jag faktiskt två ägg kvar sedan tidigare så jag kunde fixa en omelett åtminstone. Nästa gång handlar jag när jag är hungrig som vanligt istället. Det blir mycket bättre. Så det så, Anna Skipper och Co.

Helgen tillbringade jag alltså på landet tillsammans med föräldrarna. Momsen och jag gick promenad med fröken F. Det visade sig dock att de två hade helt olika intressen: Fröken F att komma så snabbt framåt som möjligt medan Momsen ville stanna och plocka svamp överallt. Själv fick jag medla så gott jag kunde. Pops stannade som vanligt kvar på tomten och pysslade. (Promenerande är ju som alla vet en mycket inproduktiv och onödig aktivitet.)

image85
Min produktive far

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0