Fjärtkontroll

Igår hade jag riktigt mycket att göra på jobbet. Det var en ny känsla men rätt skön faktiskt. När jag kom hem var jag helt slut och funderade på om man kunde gå och lägga sig klockan åtta på en fredag. Då plingade M och tyckte jag skulle gå med ut och det lät ju trevligt, så sovandet fick vänta lite. Istället fick jag prova att dricka chokladöl. Det var kanske liiiite mindre äckligt än vanligt öl, men så länge det smakar öl blir det ju aldrig riktigt gott. Då föredrar jag nog choklad utan öl...

Idag gick jag upp tidigt och G och jag åkte ut till landet. Där plockade vi en otrolig massa plommon som jag inte vet vad jag ska göra med. (Om nån skulle vilja ha några är det bara att säga till.) Under bilfärden diskuterade G och jag det svenska språket. G har bara varit i Sverige i tre år så mycket är fortfarande nytt för henne. Tex att vi skulle ta färjan över för att komma till vår ö:
"Fjärran?"
"Färjan. "Fjärran" betyder långt borta. Som "fjärrkontroll"."
"Ja, jag minns. Alla skrattade åt mig när jag sa det. Jag trodde den hette fjärtkontroll."
"Haha. Ja, det kan också vara bra att ha."
"Vi ska åka färgen?"
"Färjan."
"Jag hör ingen skillnad."
"Nej, det låter nästan likadant. Fast det heter en färg, flera färger, men en färja, flera färjor."
"Aha." (Djup suck)

Ikväll blir det bara middag, ett skönt bad och lite tv för mig. Det ska bli så skönt att få SOOOOVA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0