Last woman standing

Tänk, nu är jag den enda medlemmen i min familj som är kvar i Sverige. Syrran pluggar i Österrike och Moms och Pops har åkt iväg till Frankrike för att dricka vin. Föräldrarna gav mig i uppdrag att åka ut till landet och plocka plommon så Anna och jag tog Mormor och körde ut igår. Det var riktigt myspysväder = det spöregnade hela tiden. Dessutom hade nån tydligen redan snott de mogna plommonen för kvar i trädet hängde bara en massa omogna gröna saker.

Idag har jag hemmapysseldag. Har redan gjort allt det där jag skjutit upp i en månad och nu bakar jag. Mandelkras med choklad är just nu i ugnen och snart har min deg till matbrödet "Honey" ur Riddarbageriets bakbok jäst klart. En favorit bland de flesta.
I bakgrunden har jag tvn på med finnkampen och.. oj! Nu ska både Sanna och Jenny Kallur och Carolina Klüft springa! Det måste jag se! Tschüüüü!


image72

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0